Stolt

Är extremt stolt över mig själv just nu! Får man säga så eller bryter jag någon oskriven svensson-lag nu? Jaja skulle det vara så jag bryter mot någon lag så bryr jag mig inte!! Såhär står det till för några år sedan (närmare bestämt 6 år sedan) skadade jag mitt knä i en mopedolycka och jag har lyssnat på vad läkare har sagt alla gånger jag har sökt för det och trott att jag inte längre kommer kunna gå en längre sträcka utan antingen att få ont när jag går eller efter jag har gått, jag har även trott att jag inte skulle kunna stå på en longboard/ skateboard igen och kunna åka utan att knät vek sig

Men nu sitter jag här och för en vecka sedan gick jag lite över en mil utan knäskydd och nu har jag åkt till och från min utbildning 2 dagar i rad på min longboard och det enda jag känner i benen (och andra muskler som jag inte trodde fanns) är träningsvärk! 

Hur skönt är inte det? Att bara kunna säga "fuck you" till sin egen kropp och kunna säga "detta är mitt liv och jag klarar mer än vad du tror!" :D är överlycklig över att jag vågade ta steget och verkligen prova för även om jag är lite skakis nu på min longboard så tar jag mig från punkt a till punkt b :) 

Vilket för oss till nästa punkt där jag faktiskt är stolt över mig själv och det är nämligen att jag vågar ge mig ut där folk kan se mig utan att jag känner att jag är helt hundra på saken jag gör.. Som sagt det går inte snabbt för mig att åka framåt och jag har inte bästa balansen och kommer det en sten framför mig så faller jag och skrapar händerna men jag bryr mig inte om folk ser längre! 

För första gången i mitt liv så kan jag känna att det är okej att vara nybörjare på något, jag känner att det är okej när en snygg kille kommer fram till mig och ger tillbaka min longboard efter jag har skjutit iväg den med foten medans jag föll :)

Om man bara hade gått tillbaka till för någon månad sedan hade jag fått panik om någon hade råkat se mig trilla och inte ens min bästa vän har sett mig på en skateboard innan så hon var fett chockad när jag kom hem till henne igår och hade åkt in public! 

Men jag förlåt för en väldigt lång post och jag hoppas det är okej med er men jag kände att jag ville berätta detta :)

Kommentarer:

1 Sofia Eklund:

så himla bra! fortsätt vara stolt över dig själv för det ska du vara!

Svar: Tack så mycket! Värmer att höra det av utomstående :)
Emelie Jeppsson

Kommentera här: